Her kommer en forklaring på hvordan man laver en ordrebehandling:
- Log på admin
- Klik ”Salg” => ”Ordrer”
- Klik på den ordre som du gerne vil afsende, kommentere på eller lave faktura på
- I feltet ”Kommentarhistorik” – kan du skrive en kommentar til kunden hvis du ønsker. F.eks. ”Produktet er desværre i restordrer, men vil blive sendt allerede om 3 dage.”. Hvis du ønsker at kunden skal modtage beskeden pr. email – kan du klikke ”informer kunde via email”, og herefter ”Gem kommentar”
- Kunden har nu fået beskeden – og du kan se din historik nedenunder ovenstående felt:
- Hvis du gerne vil afsende ordren – gør man dette i øverste højre side af skærmen – ”Afsend”
- På næste skærm – kan du så evt. skrive en kommentar til kunden – ”Din ordre er hermed afsendt. Du får lige en lille ekstra gave fordi vi er i julehumør J”
- Du kan også tilføje et trackingnummer til pakken – hvis du ønsker det:
- Herefter klikker du ”Godkend levering”
- Hvis du ønsker at se fakturaen – klikker du herefter på ”Faktura” i øverste højre hjørne:
- Herefter har du mulighed for at notere kommentarer på fakturaen i tekstfeltet i bunden til venstre, samt at oprette faktura
- Fakturaen er hermed oprettet – og du kan få adgang til den ved et vælge ”Fakturaer” fra venstre undermenu, eller ved at klikke ”Salg -> Fakturaer”
- Vælg fakturaen:
- Vælg udskriv i øverste højre hjørne: